ВПРОВАДЖЕННЯ СПОРТИВНОГО ОРІЄНТУВАННЯ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2721.2024.90-91.8

Ключові слова:

спортивне орієнтування,  заклади освіти, навчально-методичні рекомендації зі спортивного орієнтування

Анотація

 Вступ. Спортивне орієнтування є одним із популярних видів спорту, що сприяє розвитку фізичних, інтелектуальних та психоемоційних навичок. Завдяки унікальній комбінації фізичної активності й необхідності прийняття швидких рішень, цей вид спорту стає важливим елементом виховання молодого покоління. У сучасному освітньому процесі спортивне орієнтування має великий потенціал для інтеграції в навчальні плани, оскільки воно не лише сприяє фізичному розвитку, але й формує навички критичного мислення, командної роботи та адаптації до різних умов. Однак існують певні труднощі та виклики, які необхідно подолати для досягнення оптимальних результатів. Саме тому актуальним є визначення шляхів реалізації способів упровадження спортивного орієнтування в навчальний процес. Мета цього дослідження – визначення ефективних шляхів інтеграції спортивного орієнтування в навчальний процес для популяризації цього виду спорту, розвитку фізичних, інтелектуальних та психоемоційних навичок учнів.

Методи. Під час дослідження було проаналізовано іноземний досвід і програми спортивного орієнтування з можливістю інтеграції в навчальний процес, огляді існуючих програм та наукових досліджень, присвячених спортивному орієнтуванню в Україні та визначенні компетентнісного підходу.

Результати. Спортивне орієнтування має значний вплив на формування фізичних і інтелектуальних навичок учнів. Одним із ключових викликів упровадження спортивного орієнтування в навчальний процес є необхідність адаптації навчальних програм і підготовки педагогічних кадрів. Запропоновані в дослідженні рекомендації демонструють, що за умови належного впровадження, спортивне орієнтування може стати важливим елементом освітнього процесу, який сприяє не лише фізичному вихованню, але й розвитку ключових компетентностей, критичного мислення, лідерських якостей і підвищенню загальної мотивації учнів до навчання.

Висновки. Досвід багатьох країн показує, що включення спортивного орієнтування в освітні програми позитивно впливає на розвиток учнів і студентів, сприяє їхньому загальному гармонійному розвитку. Проведене дослідження показує значний потенціал спортивного орієнтування як ефективного засобу розвитку фізичних, інтелектуальних та психоемоційних навичок учнів. Інтеграція цього виду спорту в навчальний процес сприяє не лише фізичному розвитку молоді, але й формуванню таких важливих життєвих компетенцій, як критичне мислення, командна робота й адаптація до змінних умов. Водночас виявлені виклики, пов'язані із впровадженням спортивного орієнтування, можуть бути подолані завдяки розробці адаптованої методики навчання та інтеграції цього виду спорту в навчальні програми, зокрема з географії.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

References Center of tourism and local history of students of Svyatoshyn district of Kyiv. (2023). Oniko. http://ctkumsv.kyiv.ua [in Ukranian]

Curriculum for the basic school from the course "Physical culture and health". Swedish National Agency for Education. https://www.skolverket.se/ undervisning/anpassade-grundskolan/laroplan-och-kursplaner-for-anpassadegrundskolan/laroplan-for-anpassade-grundskolan?url=907561864%2F compulsorycw%2Fjsp%2Fsubject.htm%3FsubjectCode%3DGRSAIDR01% 26tos%3Dgran&sv.url=12.5dfee44715d35a5cdfa889e

Gryniuk, O., Stepanets, I., Gryniuk, D., & Uliganets, S. (2021). Methodological guidelines on orienteering in educational institutions (urban and park orienteering). https://geo.knu.ua/wp content/uploads/2022/05/metodychni-vkazivky-zi-sportyvnogo-oriyentuvannya.pdf [in Ukranian]

Orienteering association in Norway. https://www.orientering.no/next/ p/68825/hjem

School orienteering in Scotland. https://www.scottish-orienteering.org/ get-involved/orienteering-in-schools/

School orienteering in New Zealand. https://www.orienteering.org.nz/ about-orienteering/school-orienteering/

Додаткові файли

Опубліковано

28-03-2025

Як цитувати

ГРИНЮК, О. ., ГУЛЯС, Т. ., & РАДЧЕНКО, А. (2025). ВПРОВАДЖЕННЯ СПОРТИВНОГО ОРІЄНТУВАННЯ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Географія, 3/4, 59-65. https://doi.org/10.17721/1728-2721.2024.90-91.8

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.