ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУКУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОГО ЯВИЩА УКРАЇНСЬКОГО БАРОКО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2721.2024.90-91.14

Ключові слова:

культурний туризм, феномен, Козацьке бароко, Мазепинське бароко

Анотація

Вступ. Українське бароко є важливим культурно-мистецьким явищем для України та має значний туристичний потенціал, що є актуальним в умовах зростаючого інтересу до української культури. Проаналізовано останні дослідження та публікації й виявлено недостатній рівень вивченості теми такої вузької проблематики, проте широке розкриття теми на рівні окремих аспектів. Мета дослідження полягала в розкритті культурно-мистецького явища як ресурсу розвитку туризму на прикладі українського бароко.

Методи. Було використано методи аналізу, SWOT-аналізу, індукції, історичний та узагальнення.

Результати. Розкрито поняття культури, мистецтва, культурно-мистецького явища, культурного туризму, туристичного потенціалу, бароко, Українського (Козацького, Мазепинського) бароко та визначення феномену. Було сформульовано й запропоновано авторські визначення туристичного потенціалу та туристичного потенціалу культурно-мистецького явища. Проведено SWOT-аналіз туристичного потенціалу культурно-мистецьких явищ.

Висновки. Було вивчено й розкрито теоретичні основи туризмологічного дослідження туристичного потенціалу культурно-мистецьких явищ. Зокрема, розглянуто Українське бароко як феномен, що поєднує європейські барокові тенденції з українськими традиціями. За результатами розвідки запропоновано конкретні послідовні кроки для визначення напрямів розвитку туристичного потенціалу культурно-мистецьких явищ, а також напрями дослідження для визначення можливості використання феномену Українського бароко в туризмі.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

"Baroque" according to the new spelling of 2019. (2024). SLOVNYK.ua. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=бароко [in Ukrainian].

Bereziuk, T. (2004). Boichukism Encyclopedia of Modern Ukraine. Institute of Encyclopedic Research of the National Academy of Sciences of Ukraine. https://esu.com.ua/article-36203 [in Ukrainian].

Brown, L. (2024). How Berlin's techno scene transformed the city and gained Unesco status, BBC. https://www.bbc.com/travel/article/20240322- berlin-techno-scene-gains-unesco-status

Cultures. (2001). UNESCO. https://policytoolbox.iiep.unesco.org/glossary/ cultures/

Dictionary of foreign words. (2024). Phenomenon. https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Article=18966&action=show [in Ukrainian].

Dmytrenko, V. (2018). Dmytro Chyzhevskyi as a researcher of Ukrainian baroque. A young scientist, 5(57) [in Ukrainian]. https://molodyivchenyi.ua/ index.php/journal/article/view/6147

Hromyak, R., Kovaliv, Yu., & Teremko, V. (2007). Baroque. Literary dictionary-reference. PC "Akademia" [in Ukrainian].

Law of Ukraine "On Culture" № 2778-VI. (2024). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17#Text [in Ukrainian].

Law of Ukraine "On Tourism" № 324/95-ВР. (2024. https://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=324%2F95-%E2%F0#Text ) [in Ukrainian].

Malska, M., & Pankiv, N. (2022). Tourist resource potential of the territory. Publisher of FOP "Picha Yu.V." [in Ukrainian].

Nychai, L. (2015). Art residencies as a new cultural and artistic phenomenon. Issues of cultural studies, 31, 157–165. [in Ukrainian].

Ohiyenko, A., & Ohiyenko, M. (2020). Theoretical foundations of the research of tourist and recreational potential. Problems of the systemic approach in economics, 75(1), 31–37. National Aviation University [in Ukrainian].

One of the 7 wonders of the world is a 10,000-year-old city hidden in the desert – and in real life, it's more incredible than you can imagine. (2019). Business Insider. https://www.businessinsider.com/petra-jordan-7-wondersof-the-world-indiana-jones-2018-7

Sotska, G., & Shmelova, T. (2016). Dictionary of artistic terms. "Star" publishing house [in Ukrainian].

Stone embroidery of Ukrainian houses. (2022). https://ecency.com/hive 165469/@ua-ethnology/kam-yani-vishivanki-ukrayinskikh-budinkiv [in Ukrainian].

The 'Incredible India' Campaign: Marketing India to the World. IBS Center for Management Research. (2006). ICMR. https://www.icmrindia.org/casestudies/ catalogue/Marketing/The%20'Incredible%20India'%20Campaign.htm

Tiurmenko, I., Buravchenkova, S., Rudyk, P., Berehovi, S., Kobylianskyi, E., Kolosiuk, V., Levitska, N., Teres, N., Rohozha, M., & Storozhyk, I. (2010). Culturology: theory and history of culture. Center of educational literature, 3, 8–10 [in Ukrainian].

Tourism and Culture Synergies. (2018). World Tourism Organization. https://doi.org/10.18111/9789284418978

Додаткові файли

Опубліковано

28-03-2025

Як цитувати

ДАРЧИК, М. . (2025). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУКУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОГО ЯВИЩА УКРАЇНСЬКОГО БАРОКО. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Географія, 3/4, 103-107. https://doi.org/10.17721/1728-2721.2024.90-91.14

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>